یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۳۱:۲۵

جانشین معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش:
نیرویی دریایی به دانش رباتیك و هوش مصنوعی بیشتر از گذشته نیاز دارد

باشگاه خبری فراساحل: جانشین معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی كشور به دانش رباتیك و هوش مصنوعی بیش از گذشته نیاز دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا از یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوكاپ آزاد ایران 2016، امیر دریادار 'شهرام ایرانی' روز چهارشنبه در جریان بازدید از رقابت های حاضر در مسابقات امسال اظهار داشت: تجهیزاتی كه در اختیار نیروی دریایی ارتش است، جزء پیچیده‌ترین تجهیزات دنیا به شمار می‌رود، به ویژه ربات زیردریایی كه در حیطه نیروی دریایی كاربرد منحصر به فردی دارد.


وی خاطرنشان كرد: از سوی دیگر در حوزه فنی، تخصصی و علمی در دنیا آنچه كه پیچیده‌تر از موشك و دیگر ابزارهاست، زیردریایی بوده و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طلایه دار این است كه در ساخت ناوشكن، ناو و زیر دریایی به خودكفایی دست یافته است. دریادار ایرانی افزود: البته منظور از دستیابی به این خودكفایی فقط مختص به نیروی دریایی نمی‌شود بلكه مقصود این است كه توان علمی جوانان كشور افزایش یافته و در مجموعه مسابقات ربوكاپ این خودكفایی را به منصه ظهور می رسانند. وی درباره هدف نیروی دریایی ارتش از حضور در مسابقات ربوكاپ گفت: با توجه به این كه تجهیزات محور هستیم و در آینده، دریاپیچیدگی بیشتری خواهد داشت در این دوره از مسابقات بین‌المللی شركت كرده ایم چون نیاز است تا نیروی دریایی نیز همگام با علم روز پیش برود.


جانشین معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش تصریح كرد: اگر می‌خواهیم سیادت دریایی داشته باشیم، پرچم نظام مقدس را با افتخار در آب‌های دوردست به نمایش گذاریم و از نظر علمی نیز به روز باشیم، نیاز است تا در این حوزه كاملا با علم روز پیش برویم.  وی بیان داشت: در اصل این ربات‌ها نوعی هوش مصنوعی هستند و هوش مصنوعی در حوزه دریا و امنیتی بسیار كمك خواهند كرد از این رو نیروی دریایی تصمیم دارد خود را در این حوزه در سطح یك حفظ كند. امیر دریادار ایرانی به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان 'اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل' اشاره كرد و گفت: شعار سال جدید به این مفهوم نیست كه فقط در حوزه اقتصاد كوشا باشیم بلكه باید در حوزه‌های دیگر نیز پویایی و بالندگی خود را نشان دهیم.


وی تصریح كرد: نیروی دریایی از نگاه مقام معظم رهبری یك نیروی سیاسی، علمی، بین‌المللی و نظامی است كه یكی از ویژگی‌های این نیرو نظامی بودن است و یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های نیروی دریایی، عملكرد مبتنی بر علم است كه باید در این حوزه به روز باشیم. رقابت‌های یازدهمین دوره مسابقات ربوكاپ آزاد ایران از امروز (18 فروردین) با حضور 320 تیم از ایران و 14 كشور خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد و تا جمعه 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. این مسابقات با همكاری دانشگاه آزاد اسلامی و كمیته ملی ربوكاپ جمهوری اسلامی ایران تدارك یافته است.



  کد خبر : 1428
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :